Szkolenia IT online - innowacyjność, wygoda, profesjonalizm
Tradycyjne szkolenia, polegające na spędzaniu wielu godzin w salach wykładowych odchodzą wreszcie do lamusa. Przyszłością kształcenia ustawicznego, w szczególności w zakresie informatycznym, jest nauczanie zdalne e-Learning, dzięki któremu można zdobyć fachową wiedzę teoretyczną, rozszerzyć ją o elementy praktyczne i uzyskać jej formalne, międzynarodowe poświadczenie, nie wychodząc nawet z domu. Dzięki funduszom Unii Europejskiej możliwe jest dofinansowanie nawet 80% kosztów takich szkoleń, realizowanych w europejskim programie certyfikacyjnym Studium EITCA.
Metodologia szkoleń zdalnych przy wykorzystaniu Internetu powstała na początku lat 90. ubiegłego wieku. Szczególną popularność zaczęła zdobywać w Australii, gdzie duże odległości pomiędzy gospodarstwami w terenach niezurbanizowanych sprawiały trudności w równym dostępie do edukacji. Pojawiła się zatem potrzeba wprowadzenia bardziej nowatorskich metod nauczania, co stało się możliwe dzięki coraz szerszemu dostępowi do Internetu. Dziś szkolenia zdalne stają się coraz popularniejszą, alternatywną metodą zdobywania wiedzy, dzięki szeregowi zalet, których nauczanie stacjonarne nie posiada.
Główną z tych zalet jest brak konieczności dojazdu i fizycznego uczestniczenia w zebraniach grup szkoleniowych. Istnienie tej bariery dostępu jest podstawową przyczyną niekorzystania przez osoby zainteresowane zdobywaniem wiedzy ze szkoleń w trybie stacjonarnym. W dobie powszechnego braku czasu i nieregularności trybu życia wielu osobom nie jest łatwo wygospodarować czas cyklicznie i o stałej porze, aby dojechać do centrum szkoleniowego i wziąć udział w zajęciach. Kolejnym ważnym aspektem nauczania zdalnego jest możliwość uczestniczenia w szkoleniach w trybie asynchronicznym – co oznacza, że można uczyć się o dowolnej porze, w dzień, w nocy, w weekendy lub święta, zależnie od możliwości czasowych uczestnika (a także z dowolnego miejsca: domu, pracy, z zagranicy, itp.). Dodatkowo, dzięki wyeliminowaniu konieczności organizowania infrastruktury szkoleniowej, wynajmu sal wykładowych, zaplecza multimedialnego, zaopatrzenia i cateringu dla studentów, możliwe jest przeprowadzanie szkoleń o wysokiej wartości merytorycznej przy znacznie niższych kosztach dla uczestników, niż w przypadku szkoleń stacjonarnych.
Ze względu na swój merytoryczny zakres, szkolenia informatyczne są szczególnie zbieżne z realizowanym za pośrednictwem Internetu modelem zdalnego nauczania e-Learning. Komputer i dostęp do sieci Internet, stanowiące konieczne elementy zdalnej edukacji w formie e-Learning, są równocześnie najbardziej naturalnym środowiskiem dla edukacji informatycznej. Informatyka stosowana, w przekroju wszystkich dziedzin, jest bowiem nierozerwalnie związana ze środowiskiem systemów operacyjnych i sieci komputerowych. Potwierdza to ogólnoświatowa tendencja przenoszenia zajęć informatycznych prowadzonych stacjonarnie na wiodących uczelniach wyższych właśnie na platformy wirtualne, do których dostęp studenci uzyskują będąc zalogowanymi w specjalnych laboratoryjnych salach komputerowych lub korzystając z własnych komputerów (np. notebooków). Proces przenoszenia edukacji informatycznej z sal wykładowych do środowisk komputerowych, pozwala na ciągłą weryfikację wiedzy teoretycznej z praktyką (dotyczy to nie tylko programowania oraz inżynierii oprogramowania, obsługi systemów zarządzania, sieci informatycznych, bezpieczeństwa informatycznego, grafiki komputerowej, ale także wszystkich innych dziedzin informatyki). Tendencja ta nie dotyczy oczywiście wyłącznie samego procesu nauczania i programowania zawartości merytorycznej edukacji. Jej bardzo istotnym odzwierciedleniem są także metody i procedury potwierdzania wiedzy (tj. procedury egzaminowania, które w przeważającym stopniu determinują sposób nauki i jej rezultaty).
Nie tylko w informatyce (ale w informatyce szczególnie) metody dydaktyczne polegające na tradycyjnym egzaminowaniu pamięciowym, w obliczu rosnącej wszechobecności Internetu (dostępnego słuchaczom w telefonach komórkowych, smartphonach, czy innych urządzeniach przenośnych i pozwalającego na natychmiastowe niemal przywołanie szczegółowych faktów i zasobów wiedzy) stają się z czasem coraz bardziej nieaktualne. Zjawisko to ma głębszy charakter – nie odnosząc się tylko i wyłącznie do zasadności tradycyjnej metodologii egzaminowania, ale również, a może przede wszystkim, do modelu wykształcenia, które słuchacz otrzymuje. Dezaktualizacja całego pamięciowego modelu edukacji (w dużej mierze determinowanego przez pamięciową metodologię egzaminowania) wynika z obecnych zmian uwarunkowań pracy wysoko wykwalifikowanych kadr specjalistycznych. Dzięki dostępowi do szybkich i wydajnych narzędzi wyszukiwania informacji w Internecie w niemal każdej pracy eksperckiej na drugi plan schodzi zapamiętywanie szczegółowych procedur, schematów, czy też innych danych technicznych.
Pomimo postępującego rozwoju technologii informatycznych oraz ogromnego tempa wzrostu powszechnej dostępności do szerokich zasobów wiedzy w Internecie, szkolenia eksperckie (szczególnie w zakresie informatyki stosowanej) nie tracą jednak swojej wartości. Technologia informatyczna nie dezawuuje samej edukacji – wręcz przeciwnie – odpowiednie wykształcenie, w dobie powszechnego dostępu do Internetu, w którym oprócz ważnych i prawdziwych informacji, istnieje także, w znacznie większym, natężeniu tzw. szum informacyjny (zawierający bezwartościowe lub po prostu nieprawdziwe informacje), staje się jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek. Specjaliści są w stanie dotrzeć do potrzebnej im wiedzy w bardzo krótkim czasie, przy wykorzystaniu mniej lub bardziej zaawansowanych narzędzi do wyszukiwania informacji. Dla osób nie posiadających jednak odpowiednich podstaw wiedzy w danej, wąsko określonej specjalizacji, wartościowe informacje i merytoryczna wiedza, mogą być nie do odróżnienia od szumu informacyjnego, małowartościowej merytorycznie wiedzy popularnej, a nawet nieprawdziwej. Nowe okoliczności technologiczne determinują zmiany w modelu przyswajania wiedzy, który powinien być mniej pamięciowy i mniej nakierowany na szczegóły, a skupiający się przede wszystkim na wykształcaniu głębszego zrozumienia merytoryki, znajomości powiązań pojęciowych, stwarzających podstawy dla ciągłego poszerzenia wiedzy oraz odpowiedniego korzystania z zasobów eksperckich dostępnych szeroko w Internecie.
Rewolucja technologii informatycznych i nowe podejście do edukacji rodzi wyzwania głównie w zakresie oferowanych kryteriów i standardów pozwalających na określanie merytorycznie wartościowych programów nauczania w dzisiejszym zinformatyzowanym świecie, w którym dostęp do ogromnych zasobów wiedzy nie stanowi już żadnego problemu, a wręcz staje się nieodzownym elementem każdej specjalistycznej pracy.
Rewolucja technologii informatycznych i nowe podejście do edukacji rodzi wyzwania głównie w zakresie oferowanych kryteriów i standardów pozwalających na określanie merytorycznie wartościowych programów nauczania w dzisiejszym zinformatyzowanym świecie, w którym dostęp do ogromnych zasobów wiedzy nie stanowi już żadnego problemu, a wręcz staje się nieodzownym elementem każdej specjalistycznej pracy.
Jedną z międzynarodowych instytucji, której celem jest przedstawienie i włączenie w nurt polityki na szczeblu Unii Europejskiej szeregu kryteriów programowych dotyczących nowoczesnej edukacji w obszarze technologii informatycznych oraz standardów jej formalnego poświadczania jest Europejski Instytut Certyfikacji Informatycznej EITCI w Brukseli. Proces certyfikacji związany z uwierzytelnieniem i formalnym poświadczeniem odpowiedniego poziomu wykształcenia w danej dziedzinie (tj. nadaniem dyplomu), jest obecnie przedmiotem szczególnie intensywnej debaty w kręgach akademickich. Kluczowym staje się wyzwanie opracowania metodologii egzaminacyjnych, odchodzących od modelów pamięciowych, pozwalających natomiast na zdefiniowanie i implementację odpowiednich miar zrozumienia merytorycznej zawartości programu dydaktycznego, a także umiejętności znajdywania powiązań semantycznych (pojęciowych) w zakresie przyswajanej wiedzy. Taki nowoczesny model egzaminacyjny stanowi główny element procesu dostosowania edukacji i sposobu nauki do nowych uwarunkowań stworzonych przez technologie informatyczne i Internet, ugruntowując nadane wykształcenie specjalistyczne jako odpowiednią podstawę do ciągłego korzystania ze szczegółowych zasobów eksperckich, a także możliwości udziału w ich rozwijaniu.
Nowe modele i standardy w zakresie procedur certyfikacyjno-egzaminacyjnych dotyczących wiedzy i kształcenia informatycznego, które wychodzą naprzeciw opisanym wyżej potrzebom oraz uwarunkowaniom, opracowywane są przez niezależne komisje programowe Instytutu EITCI, skupiające międzynarodowych ekspertów w wielu różnych dziedzinach informatyki.
Podejście wypracowane w EITCI w zakresie procedur certyfikacyjno-egzaminacyjnych jest nowatorskie i posiada szereg zalet czyniących nowy model edukacji przystającym względem wymogów dotyczących wykształcenia informatycznego wobec rozwoju Internetu i technologii informatycznych, czyniących łatwo dostępnymi zasoby wiedzy specjalistycznej w Internecie:
Podejście wypracowane w EITCI w zakresie procedur certyfikacyjno-egzaminacyjnych jest nowatorskie i posiada szereg zalet czyniących nowy model edukacji przystającym względem wymogów dotyczących wykształcenia informatycznego wobec rozwoju Internetu i technologii informatycznych, czyniących łatwo dostępnymi zasoby wiedzy specjalistycznej w Internecie:
- Odejście w procesie egzaminacyjnym od weryfikacji wiedzy pamięciowej;
- Umożliwienie korzystania z zewnętrznych zasobów wiedzy w trakcie procesu egzaminacyjnego, w tym z programowych materiałów dydaktycznych oraz z zasobów w Internecie;
- Umożliwienie w pełni zdalnej formy procesu egzaminacyjnego (w trybie e-Learning), przy zachowaniu odpowiednich metod uwierzytelniających;
- Ukierunkowanie procedur egzaminacyjnych na wykształcanie głębszego zrozumienia zawartości merytorycznej programu dydaktycznego oraz powiązań semantycznych;
- Oparcie procesu punktacji o złożone miary zrozumienia merytorycznej zawartości programowej oraz umiejętności wyszukiwania i budowania powiązań pojęciowych w materiale programowym.
Instytut EITCI jako niezależna, międzynarodowa organizacja badawczo-rozwojowa w obszarze kryteriów i standardów certyfikacji informatycznej, oferuje w dziedzinie edukacji jedynie usługi akredytacji procesów dydaktycznych w ich zakresie certyfikacyjno-egzaminacyjnym, skierowane do instytucji tj. m.in. do wydziałów informatycznych uczelni wyższych, informatycznych centrów oraz firm szkoleniowych, informatycznych szkół zawodowych. Instytut EITCI nie oferuje usług bezpośredniej certyfikacji informatycznej zainteresowanych klientów (indywidualnych i instytucjonalnych). Opracowywane przez Instytut EITCI nowoczesne programy certyfikacyjno-egzaminacyjne, formalnie poświadczające w wymiarze międzynarodowym zakres nabytej wiedzy w danej dziedzinie technologii informatycznych są dostępne dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych tylko poprzez instytucje edukacyjne akredytowane przy Instytucie EITCI.
Należy podkreślić, że w szerszym kontekście nowoczesnej edukacji, innowacyjne modele szkoleniowe z zakresu technologii informatycznych (które ze względu na swój charakter mogą być łatwo realizowane za pomocą platform sieciowych właśnie w trybie e-Learning), m.in. takie, jakie gwarantuje akredytacja programowa Instytutu EITCI w ramach oferty krajowych lub zagranicznych instytucji edukacyjnych, stają się obecnie coraz bardzo powszechne. Jest to zgodne z aktualnie obowiązującymi międzynarodowymi strategiami, ukierunkowanymi na szybki rozwój w wymiarze globalnym tzw. społeczeństwa informacyjnego, w którym to właśnie technologie informatyczne (w tym Internet) będą odgrywały kluczową rolę w każdym aspekcie jego funkcjonowania.
Dla czytelników niniejszego artykułu przygotowano specjalną ofertę przy współpracy z jednym z realizatorów szkoleń informatycznych w trybie e-Learning na polskim rynku, tj. z Informatycznym Centrum Szkoleniowym CompLearn, akredytowanym przez Instytut EITCI w zakresie programów certyfikacyjno-egzaminacyjnych Studium EITCA, wychodzących naprzeciw nowym oczekiwaniom względem modelu wykształcenia informatycznego, determinowanego przez postępującą rewolucję w dostępie do zasobów wiedzy specjalistycznej w Internecie.
Międzynarodowy program EITCA (European Information Technologies Certification Academy) jest zbiorem szeregu specjalistycznych kursów certyfikacyjnych w określonej dziedzinie informatyki stosowanej, realizowanym według wytycznych programowych oraz egzaminacyjnych Instytutu EITCI w Brukseli w pełnym trybie nauczania zdalnego e-Learning. W komercyjnej ofercie krajowej dostępne są obecnie dwa kierunki w ramach studium EITCA: „Bezpieczeństwo Informatyczne” oraz „Informatyka Biznesowa”, ekwiwalentne poziomem merytorycznym studiom podyplomowym (kierunki te pozwalają na opcjonalne rozszerzenie do statusu studiów podyplomowych w ramach wymaganego prawodawstwem krajowym stacjonarnego bloku nauczania).
ICS CompLearn, jako pierwsze krajowe centrum szkoleniowe, które zostało akredytowane w międzynarodowym programie Instytutu EITCI prowadzi szereg szkoleniowych programów certyfikacyjnych EITCA w zakresie różnych obszarów technologii informatycznych, przy dofinansowaniu ze środków strukturalnych Unii Europejskiej. Informatyczne programy szkoleniowe ICS CompLearn, oparte o standardy certyfikacyjno-egzaminacyjne EITCA Instytutu EITCI skierowane są do różnych grup odbiorców, w tym kadr administracji publicznej, kadr dydaktycznych, uczniów i studentów szkolnictwa średniego i wyższego, pracowników przedsiębiorstw, jak również osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym na terenie całego kraju (m.in. osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo). W ramach działalności szkoleniowej ICS CompLearn zostało zakontraktowane przez MSWiA w celu realizacji szeroko zakrojonego, ogólnokrajowego programu certyfikacji EITCA eGovernment, zgodnego z wytycznymi programów IDABC/ISA Komisji Europejskiej, standaryzującymi procesy w administracji elektronicznej państw członkowskich Unii Europejskiej (w ramach programu eAdministracja.pl, w certyfikacyjnych szkoleniach EITCA eGovernment w latach 2008-2013 weźmie udział kilka tysięcy pracowników urzędów administracji rządowej i samorządowej).
ICS CompLearn, jako pierwsze krajowe centrum szkoleniowe, które zostało akredytowane w międzynarodowym programie Instytutu EITCI prowadzi szereg szkoleniowych programów certyfikacyjnych EITCA w zakresie różnych obszarów technologii informatycznych, przy dofinansowaniu ze środków strukturalnych Unii Europejskiej. Informatyczne programy szkoleniowe ICS CompLearn, oparte o standardy certyfikacyjno-egzaminacyjne EITCA Instytutu EITCI skierowane są do różnych grup odbiorców, w tym kadr administracji publicznej, kadr dydaktycznych, uczniów i studentów szkolnictwa średniego i wyższego, pracowników przedsiębiorstw, jak również osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym na terenie całego kraju (m.in. osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo). W ramach działalności szkoleniowej ICS CompLearn zostało zakontraktowane przez MSWiA w celu realizacji szeroko zakrojonego, ogólnokrajowego programu certyfikacji EITCA eGovernment, zgodnego z wytycznymi programów IDABC/ISA Komisji Europejskiej, standaryzującymi procesy w administracji elektronicznej państw członkowskich Unii Europejskiej (w ramach programu eAdministracja.pl, w certyfikacyjnych szkoleniach EITCA eGovernment w latach 2008-2013 weźmie udział kilka tysięcy pracowników urzędów administracji rządowej i samorządowej).
Zawodowych informatyków oraz wszystkie inne osoby zainteresowane uzyskaniem specjalistycznego wykształcenia informatycznego, które dokumentowane jest międzynarodowym certyfikatem EITCA wydawanym przez Instytut EITCI w Brukseli, zgodnym z aktualnymi wymogami metodologii kształcenia w obliczu coraz szybszego wzrostu dostępności do zasobów wiedzy specjalistycznej w Internecie (co weryfikuje wymagania względem rodzaju kompetencji nabytych i poświadczonych w programie dydaktycznym), informujemy o możliwości wzięcia udziału w certyfikowanej przez Instytut EITCI, krajowej realizacji programu Studium EITCA (European Information Technologies Certification Academy), wdrażanej przez ICS CompLearn i krajową sieć naukową KBN LFPPI przy PWr. na dwóch kierunkach:
- Informatyka Biznesowa (EITCA Business IT)
- Bezpieczeństwo Informatyczne (EITCA IT Security) przy dofinansowaniu czesnego w wysokości
80% ze środków Unii Europejskiej.
Uczestnictwo w poszczególnych kierunkach Studium EITCA wiąże się z poniesieniem kosztu czesnego, obejmującego oba semestry oraz wszystkie procedury formalne wraz z procedurami certyfikacyjnymi, w wysokości 3600 zł za naukę w ramach kierunku Informatyki Biznesowej, oraz 4400 zł za naukę w ramach kierunku Bezpieczeństwa Informatycznego (czesne pokrywa koszty szkolenia e-learning w j. polskim oraz uzyskania specjalistycznych certyfikatów informatycznych wydawanych w Brukseli w j. angielskim wraz z odpisami i szczegółowymi suplementami w j. polskim). Dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, realizator może zaoferować czytelnikom niniejszego artykułu zniżkę w wysokości 80% , dzięki czemu słuchacze zapłacą odpowiednio 720 zł za udział w kierunku Informatyka Biznesowa, oraz 880 zł za udział w kierunku Bezpieczeństwo Informatyczne. Dodatkowo realizator dopuszcza możliwość rozłożenia na raty czesnego obniżonego przy dofinansowaniu z funduszy unijnych w zintegrowanym, internetowym systemie ratalnym Żagiel.
Program Studium EITCA na każdym z kierunków obejmuje dwa semestry, z których każdy składa się z sześciu kursów, obejmujących wiedzę w zakresie nowoczesnych zastosowań informatyki w biznesie oraz bezpieczeństwa informacji. Przedmioty odpowiadają programowo 15 godzinom zajęć stacjonarnych, w tym 10 godzinom wykładów i 5 godzinom ćwiczeń i praktycznych laboratoriów realizowanych zdalnie. Łączna zawartość programowa każdego z kierunków Studium to 180 godzin. Dzięki asynchronicznym technologiom zdalnego nauczania e-Learning, pozwalającym na elastyczność w organizacji czasu nauki, dwusemestralny program Europejskiego Informatycznego Studium Certyfikacyjnego EITCA, na każdym z kierunków, może być ukończony w znacznie krótszym lub w dłuższym okresie, w zależności od indywidualnych czasowych uwarunkowań uczestnika. Zaliczenie wszystkich kursów w ramach danego semestru pozwala na przystąpienie do sesji egzaminacyjnej, polegającej na zdawaniu egzaminów ze wszystkich przedmiotów danego semestru. Egzaminy realizowane są w trybie zdalnym według wytycznych procedur certyfikacyjno-egzaminacyjnych Instytutu EITCI z wykorzystaniem nowoczesnej platformy egzaminacyjnej w Internecie. Dodatkowo na uwagę zasługuje fakt, że realizacja procesu dydaktycznego może odbywać się także w trybie off-line po uprzednim pobraniu pakietów szkoleniowych. W ramach nauki zdalnej uczestnicy w Studium EITCA otrzymują pełny dostęp nie tylko do kompletu materiałów dydaktycznych, aplikacji laboratoryjnych oraz platformy egzaminacyjnej, ale również do bezpłatnych konsultacji merytorycznych z kadrą dydaktyczną, dzięki czemu nauka zyskuje dodatkowy wymiar kontaktu z ekspertami w swoich dziedzinach.
Program szkoleniowy realizowany jest przez centrum szkoleniowe CompLearn, przy współpracy w zakresie programu merytorycznego z kadrą naukową Laboratorium Fizycznych Podstaw Przetwarzania Informacji (LFPPI) oraz z zespołem Laboratorium Kryptografii Kwantowej (LKK) przy Politechnice Wrocławskiej. ICS CompLearn jest partnerem biznesowym firm Microsoft, IBM, Cisco, Symantec, Juniper Networks, Internet Security Systems, Sun Microsystems, Hewlett Packard, Novell Networks, Red Hat, MySQL, dzięki czemu kadry dydaktyczne, odpowiedzialne za krajową realizację Studium EITCA posiadają dostęp do szczegółowych specyfikacji najnowocześniejszych technologii informatycznych. ICS CompLearn posiada doświadczenie w realizacji dużych projektów szkoleniowych, prowadzonych w trybie zdalnego nauczania e-Learning (m.in. centrum realizowało we współpracy z Wyższą Szkołą Zarządzania i Finansów we Wrocławiu studia podyplomowe e-Learning Bezpieczeństwo Informatyczne oraz szereg projektów szkoleniowych w trybie e-Learning, dofinansowanych ze środków EFS, w tym projekty dla Urzędów Pracy, Urzędów Marszałkowskich oraz dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji).
Uczestnikami programu Studium EITCA mogą być zarówno pełnoletni uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, studenci uczelni wyższych, kadry zawodowe przedsiębiorstw lub sfery budżetowej jak i wszystkie inne zainteresowane osoby pełnoletnie. Programowa zawartość Studium została opracowana przez Instytut EITCI w sposób pozwalający na skuteczną naukę osobom nieposiadającym zaawansowanej wiedzy informatycznej, jednocześnie obejmując zagadnienia na tyle specjalistyczne, że także osoby posiadające kierunkowe wykształcenie informatyczne oraz doświadczeni informatycy wyniosą z niego nową wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne w zakresie najnowszych technologii informatycznych.
Program EITCA może być traktowany jako droga do nabycia i potwierdzenia kluczowych kompetencji informatycznych na rynku pracy lub jako element kształcenia ustawicznego w zakresie informatyki stosowanej oraz ciągłego procesu doskonalenia zawodowego.
Program EITCA może być traktowany jako droga do nabycia i potwierdzenia kluczowych kompetencji informatycznych na rynku pracy lub jako element kształcenia ustawicznego w zakresie informatyki stosowanej oraz ciągłego procesu doskonalenia zawodowego.
Dokumenty formalne, które otrzymuje uczestnik po regulaminowym, pozytywnym ukończeniu Akademii EITCA obejmują odpowiednio, w zależności od kierunku Europejski Certyfikat Informatyczny EITCA Business IT lub EITCA IT Security, wydany przez Instytut EITCI w Brukseli (oryginał w j. angielskim wraz z odpisem i suplementem w j. polskim, wraz ze składowymi Certyfikatami EITC objętymi programem Akademii EITCA).
Posiadanie kompetencji w zakresie jednej z dwóch bardzo ważnych dziedzin technologii informatycznych, tj. w zakresie bezpieczeństwa informatycznego lub zastosowań informatyki w biznesie i administracji jest nieodzowne w coraz bardziej zinformatyzowanym świecie.
Utrzymanie wysokiej pozycji zawodowej na rynku pracy lub przewaga konkurencyjna w prowadzonej działalności gospodarczej wymaga umiejętnego stosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych. Zdobycie takich kompetencji jest zatem kluczowe dla odniesienia sukcesu zawodowego, a dzięki metodologii zdalnego nauczania e-Learning, jest ono znacznie prostsze, niż w minionych latach. Inwestycja w specjalistyczną wiedzę informatyczną nie tylko szybko się zwraca, ale obecnie – dzięki dofinansowaniu z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej – może być ona znacznie niższa, niż kiedykolwiek.
Skontaktuj się telefonicznie albo wyślij email
Sekretariat Akademii EITCADział Obsługi Klienta
- pn-pt, godz. 9:00-17:00
-
Tel: 72 9086 222
-
ICS CompLearn
CompSecur sp. z o.o.
ul. Piłsudskiego 74, 50-020 Wrocław
(sekretariat i adres korespondencyjny)
al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
CompLearn Ltd.
New Bond House, 124 New Bond Street
London, W1S 1DX, United Kingdom
EITCI Institute
Avenue des Saisons 100-102
1050 Brussels, Belgium
https://eitci.org
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaPrzydała mi się wiedza dotycząca identyfikacji wizualnej, trudno znaleźć takie wiadomości w innych kursachJoanna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaZawartość kursów bardzo mi się podobała i spowodowała, że zyskałem nowe spojrzenie na grafikę komputerowąMieczysław
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaZdobyłem masę wiedzy informatycznej - wiem teraz jak mogę w pełni wykorzystać CS4Mieczysław
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaDogodna jest możliwość realizacji kursu w godzinach i dniach, które mi odpowiadają, co umożliwia pogodzenie kursu z pracąKatarzyna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaWszystkie aspekty szkolenia były bardzo przydatne w zakresie grafiki i projektowaniaRoksana
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaAsynchroniczność i szerokie spektrum zagadnień graficznych uważam za największe plusyPaulina
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaKlarowne wykłady na określone programem zagadnienia graficzne, ciekawe ćwiczeniaJoanna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaLiczne ilustracje ukazujące nawet elementy programu. Dokładne opisy działań krok po krokuŁukasz
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaBrak problemów począwszy od strony organizacyjnej poprzez elementy związane z poszczególnymi działami kursu, na procedurze certyfikacyjnej skończywszyDagmara
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaMożna się uczyć w każdym miejscu na świecie o dowolnej godzinieDariusz
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaPrzedstawienie wiedzy w sposób przystępny i zrozumiały :)Dariusz
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaWiele opisów. Dodatkowe pliki (załączniki). Edukacja na wysokim poziomie. Możliwość konsultacji z korepetytorami. Klarowność treściKarol
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaPoznanie nowych, ciekawych programów graficznych i ich możliwościWojciech
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaTreść napisana zrozumiałym językiem - podział materiału na kursy i wykłady - ciekawe ćwiczeniaAnna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaZebranie najważniejszych informacji w postaci wypunktowań, zrzuty ekranów obrazujące wykonywane czynności, opis czynności wykonywanych w przykładachDiana
-
Akademia EITCA/CG Grafika Komputerowa"Teoretyczne aspekty grafiki komputerowej" i "Artystyczne aspekty grafiki" to naprawdę najlepsze przedmioty w ramach Akademii EITCA/CG. Bogate i szczegółowo przygotowane wykłady.Karol
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaPraktyczne podejście do tematu, prowadzenie czytelnika krok po kroku po zagadnieniu, pokazywanie po kolei rozwiązania jakiegoś zadaniaKamila
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaDobry kontakt, zrozumiałe informacje, dostęp do konsultacji z kadrami dydaktycznymi w formie internetowejBartłomiej
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaNieograniczony czas na ukończenie kursu. Możliwość komunikacji z innymi uczestnikamiRobert
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaMożliwość kontroli postępu, asynchroniczność zajęć, dostęp do platformy po ukończeniu kursuKatarzyna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaE-learning to przyszłość zdobywania wiedzy, popartej certyfikatemKarol
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaUczyłam się wtedy kiedy chciałam i miałam czasAnna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaBogata teoria uzupełniała inne instruktażowe kursy jakie do tej pory miałam okazje przerabiać. Ilość tematów sprawia, że stajesz się prawdziwym "jack of all trades"Anna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaZdalna nauka, szybka i sprawna administracja szkoleńDiana
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaElastyczne godziny, mogłam robić szkolenia kiedy chciałamJustyna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaDobry kontakt, dofinansowanie z UE, przyjazna platforma, elastyczność godzin naukiBartłomiej
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaDostęp do materiałów w dowolnym dla mnie czasie i w dowolnym miejscu - duże ułatwienie dla studentów i osób pracującychKrzysztof
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaSuper kurs :) dużo z niego wyniosłamJustyna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaDobre wprowadzenie do dalszej samodzielnej pracy w poszczególnych programachMarek
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaOgólnie program dydaktyczny przygotowany bardzo dobrze. Nie mam większych uwagKrystian
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaDokładnie krok po kroku były wytłumaczone wszystkie podstawowe możliwości poszczególnych programów. Bez problemu można było się zorientować co do czego służyJerzy
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaCałkowita dowolność w tempie nauki i zdawania egzaminów. W czasie trwania kursu wydarzyły się w moim życiu sytuacje, przez które musiałabym przerwać stacjonarny kurs, a dzięki e-learningowi mogłam go kontynuować w swoim tempieMałgorzata
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaMożliwość uczestnictwa w kursie, przy zmieniających się miejscach zamieszkaniaKatarzyna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaBardzo przydatna jest możliwość powrotu do zakończonych już lekcji możliwość poprawienia wyniku egzaminu i powtórnego przystąpienia do niego w przypadku niezaliczeniaPrzemysław
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaPłynny dostęp do wykładów i materiałów w nich zawartych, administracja kontem oraz nieokreślonym czasem naukiRoman
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaZawartość merytoryczna całego kursu - oprócz praktycznej strony (programy graficzne) była też wprowadzona pewna ilość teorii bardzo dobrze opracowane wykłady dotyczące znajomości programów graficznychMagdalena
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaUważam, że kurs Akademia EITCA Grafiki Komputerowej jest naprawdę bardzo dobrym wstępem dla osoby, która chce zacząć swoją przygodę z grafiką komputerową cały kurs oceniam bardzo pozytywnie pod względem merytorycznym i organizacyjnymMagdalena
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaOdnośnie strony merytorycznej Akademii EITCA jest dla mnie w pełni wystarczająca. Od wykładów, które naświetlają od podstaw jak zainstalować program do czego służy, omówienie danego narzędzia, co można nim wykonać do laboratoriów, które pozwalają tą wiedzę już wykorzystaćArkadiusz
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaUważam że bardzo przydatne są laboratoria graficzne, które pozwalają sprawdzić czy zrozumieliśmy i czy potrafimy wykorzystać wiedzę z wykładuPaulina
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaUważam, że świetnym pomysłem jest możliwość załatwienia wszystkich formalności przez InternetPaulina
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaBardzo pomocne dla mnie i to w sumie zaważyło nad wybraniem programu Akademii EITCA była możliwość korzystania z wszystkich aspektów organizacyjnych przez Internet, ponieważ czas dla mnie jest rzeczą bardzo cenną, a taka elastyczność z korzystania z zasobów jest bardzo pomocna w zarządzaniu czasemArkadiusz
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaBardzo dobry kontakt z kadrą. Sprawna procedura od płatności do uzyskania dostępu do systemuPiotr
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaWygodny czas realizacji kursu. Miałam czas na opanowanie programu kursu w spokojnych warunkach. Umożliwiło mi to jednoczesna naukę na studiach i pracęAnna
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaŁatwy dostęp do platformy oraz informacji dot. organizacji nauczania i certyfikacji. Wygodny dostęp do wykładów oraz podglądu ocen i zaliczeńMarta
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaSerdecznie dziękuję za poświęcony czas na przygotowanie materiałów i organizację samego kursu oraz za (mam nadzieję) istotne wzbogacenie mojego życiorysu o ważny dokument pozwalający na otwarcie drzwi dotychczas dla mnie zamkniętychGrzegorz
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaZachowanie równowagi między wiedzą teoretyczną, a praktycznym zastosowaniem programów. Jasne i przejrzyste treści przedstawione w interesujący sposób. Uzupełnienie wiedzy poprzez elementy interaktywne i bogatą bibliografię. Wszystkie kursy stanowią spójną całość i zawierają wszystkie najważniejsze kwestie w zakresie grafiki komputerowejKarolina
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaMożliwość indywidualnego wyboru tematu i czasu realizacji, zawartość multimedialna z wieloma zdjęciami, podzielony na przystępne częściKamil
-
Akademia EITCA/CG Grafika KomputerowaUporządkowanie materiałów w przejrzysty sposób, Dzięki platformie e-learningowej możliwość realizacji kursów w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki czemu można zdobyć dodatkową więdzę i kwalifikacje bez dodatkowego stresu. Nauka samodzielnej organizacji pracy bardzo cenna w branży grafikaKarolina
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITOgólnie bardzo sprawna organizacja nauki i wartościowy programJoanna
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITSzerokie spojrzenie na różne zagadnienia informatyki stosowanej, wiedza w zakresie różnych bardzo przydatnych programówJoanna
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMożliwość wykonywania określonych zadań w czasie dogodnym dla mnie, możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu, zawartość merytoryczna - w końcu zmobilizowałam się do pogłębienia wiedzy na temat Excela, nauczyłam się projektować stronę internetową, wcześniej nie miałam pojęcia jak się do tego zabrać, pogłębiłam wiedzę dotyczącą InternetuMałgorzata
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITTeoria i praktyka przedstawiona w sposób zrozumiały, ćwiczenia z odpowiedziami i podpowiedziamiMałgorzata
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITZawartość programową oraz system nauczania określam jako bardzo wysokiLeszek
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITBardzo dokładne wyjaśnienia i opisy w materiałach dydaktycznychWiktor
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITKurs obejmuje bardzo dużą porcję wiedzy z różnych dziedzin informatyki. Dzięki kursowi mam szersze spojrzenie na informatykę. Ogólnie kurs uważam za interesujący, dziękujęWacław
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMożliwość uczenia się na odległość, bez dojazdów na zajęciaWacław
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITKlarowna zawartość programowo-tematyczna, dogodny czas do realizacji zadań objętych programemLeszek
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITNacisk na praktyczne zastosowanie informatyki, co zostało przedstawione na wykładach i w laboratoriachPatryk
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITProstota i dokładność przy objaśnianiu działania programów takich jak Photoshop i MS Office oraz przedmiotów teoretyczno-praktycznych jak systemy telepracy czy zarządzanie projektamiBarbara
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITZe względu na wykonywany zawód najbardziej przydatne były wszystkie kwestie związane z marketingiem, reklamą internetową, projektowaniem stron i wykorzystaniem informatyki w pracyEwa
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITDobre wytłumaczenie poszczególnych zagadnień oraz zastosowanie praktycznych ćwiczeń dotyczących na przykład grafiki w programie Photoshop itdLeszek
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITSzeroko opisana wiedza, przystępny język, praktyczne przykłady, ćwiczenia umożliwiające przyswojenie materiału teoretycznegoStanisław
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMożliwość wyboru czasu, możliwość powrotu do przerobionych zagadnień ocena ćwiczeń dostęp do materiałów po ukończeniu szkoleniaMałgorzata
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITKlarowna zawartość programowo-tematyczna, dogodny czas do realizacji zadań programowych objętych w studiumWacław
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITNajważniejsze dla mnie były dostępność o każdej porze, w warunkach domowych oraz to, że egzaminy też można zdawać na odległość (ze wzgl. na niepełnosprawność)Ewa
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITZagadnienia poruszane w poszczególnych działach stopniowo pogłębiały wiedzę i pozwalały na jej utrwalanie poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń. Czytelnie podzielone działy wiedzy. Możliwość powrotu do wcześniej ukończonych działówLeszek
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITBrak presji czasu i wolność wyboru kursuStanisław
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITDuża rozpiętość programowa, duża ilość elementów graficznych w wykładach ułatwiająca naukęEwa
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMożliwość nauki w godzinach, które były dla mnie odpowiednie. Bez konieczności włączania platformy o określonych godzinachLeszek
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITDziękuję za możliwość nauki. Jestem bardzo zadowolonyMiłosz
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITTa forma szkolenia jest świetną alternatywą szkoleń stacjonarnych. Bardzo ważna dla mnie była swoboda ustalania czasu kursuMaria
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITBardzo ważne jest to, że mimo że kurs jest interaktywny to daje międzynarodowy certyfikat... Uważam, że takie kursy powinny być coraz bardziej upowszechnianeMaria
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMoje kompetencje w zakresie technologii informatycznych po ukończeniu szkolenia znacznie wzrosły. Nauczyłam się pracować na podstawowych programach informatycznychAurelia
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITPrzed szkoleniem moje kompetencje były dość wysokie, przynajmniej takie miałam wrażenie, a po ukończeniu szkolenia jestem pewna, że znam się bardzo dobrze w zakresie technologii informatycznychEwelina
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMoje kwalifikacje zostały w znacznym stopniu podniesione, a podstawowe programy stały się dla mnie bardziej zrozumiałeDanuta
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITDzięki ukończeniu tego kursu mogę wykonać doskonale zretuszowane zdjęciaJoanna
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITUważam, że moje kompetencje są na dużo wyższym poziomie niż w momencie zaczynania kursu. I mam nadzieję, ze przydadzą mi się w pracy zawodowej a także prywatnieJustyna
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMoje kompetencje wzrosły zdecydowanie. Dowiedziałam się wielu nowych i ciekawych rzeczy związanych z praca przy komputerze, które stosuję teraz w życiu codziennymKatarzyna
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITZdecydowanie podniosłam swoje kompetencje, nie mam większych problemów ze znalezieniem odpowiednich funkcji w programach będących przedmiotem szkoleniaJoanna
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITZdecydowanie czuję się bardziej pewna siebie współpracując z komputerem. Doświadczyłam zagadnień o których nie miałam pojęcia. Podniosły się także moje aspiracje względem przyszłej pracy. Moja samoocena wzrosła adekwatnie do moich nabytych umiejętnościIwona
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITJestem mile zaskoczona kursem. Na początku kursu podchodziłam do niego sceptycznie ale po opracowaniu kilku wykładów stwierdziłam, że na pewno to mi się przyda. Podniosłam swoje umiejętnościMonika
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMoje kompetencje w zakresie technologii informatycznych są obecnie bardzo dobreOktawia
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITPrzyswoiłam dodatkową wiedzę, jak również usystematyzowałam tę już posiadanąWioletta
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMoje kompetencje po ukończeniu szkolenia bardzo się podniosły. Podczas szkolenia zetknęłam się z zagadnieniami, które do tej pory były mi zupełnie obceWioletta
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITWzmocniłam dotychczas posiadane umiejętności i wyposażyłam się w wiedzę dotyczącą nowych funkcji poznanych programówKarolina
-
Akademia EITCA/KC Kluczowe Kompetencje ITMiałam do czynienia z większością programów. Jednak nie miałam potwierdzenia na papierze, że faktycznie posiadam chociażby podstawową wiedzę z obsługi tychże programów. Dziękuję więc bardzo za możliwość potwierdzenia moich umiejętności a także ich poszerzeniaAgnieszka
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneMożliwość swobodnego dysponowania swoim czasem podczas nauki ważnych zagadnień bezpieczeństwa ITMałgorzata
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneŁatwy dostęp, możliwość nauki w domu w dogodnym czasieMałgorzata
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneNajbardziej podobała mi się możliwość zdawania egzaminów w dowolnym terminieTomasz
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneOdpowiadał mi bardzo dobry kontakt kadr dydaktycznych i obsługi administracyjnejTomasz
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatycznePodobała mi się większość tematyki w zakresie różnych obszarów bezpieczeństwa informatycznegoAdam
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatycznePlusy: całość kursu, zakres tematyczny zagadnień bezpieczeństwa IT oraz organizacja szkoleniaArtur
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneCałość programu bezpieczeństwa IT przygotowana bardzo solidnie zarówno pod względem teorii, jak i praktykiArtur
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneDobrze posegregowane materiały, aktualne dane na temat zabezpieczeń informatycznychTomasz
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneMożliwość nauki zaawansowanej tematyki w dowolnej chwili, kiedy mamy wolny czasTomasz
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneElastyczność w zakresie planowania procesu nauki i zaliczeńLeon
-
Akademia EITCA/IS Bezpieczeństwo InformatyczneMożliwość swobodnego dysponowania swoim czasem podczas naukiMagda
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaMateriały autorskie opracowane były bardzo przejrzyście, czytelnie i zrozumialeKrzysztof
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaPodobało mi się podejście do słuchacza i program informatyki biznesowejKrzysztof
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaOdpowiadała mi asynchroniczna możliwość nauki i europejski certyfikat wydany w języku angielskimRadosław
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaPozytywnym aspektem była dobra organizacja zdawania egzaminówMarcin
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaMożliwość zdalnej realizacji, brak konieczności osobistego kontaktu i dowolność czasu realizacji przedmiotówEwa
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaJestem wdzięczny za pomoc w rozwoju moich kompetencji w tej dziedzinieJan
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaMożliwość przedłużania terminu realizacji znacznie ułatwiła realizację kursu przy pracy na pełny etatEwa
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaPozytywnymi aspektami kursu były: możliwość konsultacji, dowolność w doborze kolejności kursów, możliwość poprawienia wyniku testówBarbara
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaNajbardziej odpowiadał mi brak ograniczenia czasowego, dostęp 24h na dobę do materiałówBarbara
-
Akademia EITCA/BI Informatyka BiznesowaW przypadku informatyki biznesowej całość programu jest bardzo istotna i poznanie zagadnień z wszystkich 12 modułów było bardzo ważne. Uzyskuje się certyfikat EITCA BI obejmujący szeroki zakres nowych kompetencjiArtur